ציוד ניקיון לתעשיה

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לבחור מכונת שטיפה?

מכונת שטיפה לרצפה היא מכשיר חשמלי אשר מבריק רצפות ומשמש לניקוי ותחזוקה של שטח בנוי ללא שטיחים, כמו: פרקט, שיש, בטון, קרמיקה, בלטות ועוד.

עמוד הבסיס של מכונת השטיפה גדול ויציב, הכידון רחב- כך שנדרש להשתמש בשתי הידיים על הכידון כדי לתפעל את המכשיר. למכונה מספר מברשות המסתובבות בצורה מעגלית במהירות ומערכת שאיבה אשר אוספת אחריה את המים המלוכלכים ומותירה את הרצפה נקיה ויבשה.

למכונות שטיפה לרצפות קיים היצע גדול של דגמים אשר משתנים במפרט וביכולות הטכניות של כל מכונה. חלק ממכונות השטיפה יתאימו לעבודה בשטחים גדולים וחלק לעבודה במשרדים או בתים קטנים.

חלק מהמכונות מתאימות לרמת ניקיון גבוהה וסטרילית, או לכתמים קשים במיוחד חלק בעלות מערכת הסעה עם היגוי והנעה, וחלק ידניות ומתאכסנות בקלות

מה צריך לבדוק לפני שקונים מכונת שטיפה לרצפות?

ישנם מספר פרמטרים המשתנים בהתאם למשטח הניקוי ולצרכיו של מקום העבודה.

כל עסק שצריך מכונת שטיפה לרצפות צריך לבחון מספר תנאים כדי להחליט איזו מכונה תהיה אופטימלית עבורו ותענה על כל הצרכים הדרושים לניקיון:

גודל המקום ותנאי השטח – חשוב להתאים את נפח מיכל המים בהתאם לגודל המקום, ככל שיש יותר שטח לנקות, מומלץ שנפח המיכל יהיה גדול יותר.

לדוגמא: במקום של עד 500 מטר רבוע תתאים מכונה בעלת נפח מים של 20-40 ליטרים ( למשל קולמבוס RA-43-B-20IL או קולומבוס RA-43-BM-40IL )

לשטח בין 500-2000 תתאים מכונה בעלת נפח מיכל מים של בין 40-60 ליטרים ( למשל קולמבוס RA-55-BM-40IL או קולומבוס RA-66-BM-60IL )

בין 2000-5000 המכונה שתתאים תהיה בנפח של 60 -100 ליטרים (כמו למשל קולמבוס ARA-66-BM-70 ).

לשטחים גדולים במיוחד תתאים מכונה בעלת נפח מיכל של 100-200 ליטרים לכל מיכל כמו למשל בקולמבוס ARA-100-BM-200 .

דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא תנאי מקום העבודה: במידה ולא קיימים שקעים מרובים או שהעבודה מתבצעת בשטח פתוח ללא חשמל כלל חשוב לבחור מכונה שתהיה מונעת על מצברים ולא על כבל חשמל.

דבר נוסף הוא האפשרות לרכוש מכונה בעלת מערכת הסעה אוטומטית מובנית הנוסעת קדימה ואחורה ומקלה משמעותית על העובד אשר מפעיל את המכונה וחוסכת לו מאמץ פיזי וזמן ניקיון לשעה.

רוחב המעברים או המסדרונות הוא פרמטר נוסף שיש לשים לב אליו למשל בבנייני משרדים גדולים בעלי שטח של 2000-5000 מטר רבוע, אך צפופים ובעלי מעברים ומסדרונות צרים של פחות ממטר וחצי יאלצו להסתפק במכונה של 40 ליטרים כיוון שרוחב המגב לא עובר כמו שצריך וכך יעכב משמעותית את משך ויעילות העבודה

תדירות הניקיון – יש לבחון אם העסק יצטרך להשתמש במכונה באופן יומיומי, שבועי או חודשי. האם צריך לנקות כמה פעמים ביום? כל יום למספר שעות מסוימות? או בכלל אחד לשבועיים?

לדוגמא עסקים שצריכים ניקיון שוטף יומיומי כמו סופר מרקט – מקום שמוכר מזון לפי הנחיות משרד הבריאות צריך לשמור על הגינה גבוה וניקיון שוטף – מספר שעות עבודה רצוף גבוה ניתן למצוא במכונות השטיפה הגדולות יותר אשר מכילות 60 ליטר או יותר של מיכלי מים נקיים ומלוכלכים.

במקרים מסוימים נדרש רצף ממושך של יותר זמן עבודה, במקרה כזה יש להתאים את הספק המצבר ביחס לצרכיו של הלקוח.

כיצד לבחור אביזרים ומברשות?

את האביזרים בוחרים בהתאם לסוג הרצפה.

מתאימים את סוג המברשת, סוג הגומי במגב, וסוג חומר הניקוי.

בין האביזרים למכונות שטיפה ניתן למצוא:

סקוץ' אדום בגסות בינונית אשר מתאים לרצפות רכות כגון:פרקט, אפוקסי, פיויסי וכו".

סקוץ" לבן רך במיוחד לקרצוף עדין או הברקה ומתאים לרצפות רכות כגון שיש ופרקט בלבד.

סקוצ' שחור גס העשוי מסיבים צפופים וחזקים ומתאים לניקיון כתמים קשים, שמן, לכלוך ישן ועוד  מתאים לרצפות קשות כגון בטון, קרמיקה, בלטות ועוד.

מברשת בעלת 5 סוגי סיבים שונים אשר מתאימה לניקיון של כל סוגי משטחים, עדינים וגסים, ויעילה בהסרת לכלוך כתמים קשים, קרצוף והברקה.

מברשת קרבון למכונת שטיפה בעלת סיבים העשויים פחם ושברי זכוכית ומתאימה לניקיון גס ועמוק של משטחים קשים כגון בטון, בלטות, אבנים משתלבות ועוד.

לשיחת יעוץ והתאמה חינם